Помилки брендінгу - причина краху багатьох креативних ідей, які колись мали вивести той чи інший бренд в лідери ринку. Рекламодавці та власники брендів страждають від труднощів перекладу, від сформованих стереотипів, від помилок у виборі цільової аудиторії - список можна продовжувати. І більшість помилкових дій повторюється час від часу, хоча, здавалося б, немає нічого простішого, ніж вчитися на чужих помилках.
Підсумки помилкового брендінгу, як правило, виявляються невтішними. Компанія може розоритися або потерпіти значні збитки, в деяких випадках доводиться адаптувати товарну пропозицію до умов ринку в тому чи іншому регіоні світу або зовсім закривати лінію продукту, який опинився невдалим для брендінгу. Так в чому ж полягають основні помилки брендінгу?
1. Неправильне позиціонування бренду
Створюючи бренд, виробник, як правило, позиціонує його з точки зору власних уявлень про те, "що таке добре і що таке погано". В результаті очікування власника бренду далеко не завжди збігаються з смаковими уподобаннями споживачів. Як уникнути подібних помилок? Спосіб один: проводити попередній аналіз ринку і орієнтувати бренд, виходячи з інтересів споживчої аудиторії.
2. Розвиток бренду не вимагає вкладень
Бізнес-середовище не терпить порожнечі. А будь-який процес розвитку в професійній сфері - нескінченний. Вклавши в створення бренду кошти, потрібно пам'ятати про те, що ці вкладення ніколи не стануть разовими. Бренд вимагатиме підтримки, в тому числі і фінансової, на всьому протязі свого існування. А спочивати на лаврах успіху не буде часу - будь-який ступор в даному випадку буде означати втрату позицій на ринку.
3. Брендінг можна довірити професіоналам
Зрозуміло, брендінгові агентства та фахівці в справі маркетингу здатні зробити свою роботу набагато професійніше. З цим складно сперечатися. Але все ж не варто пускати процес на самоплив. Брендінг - не плавання у відкритому морі, а складний поетапний процес формування у споживача певного образу компанії / продукту. І контроль за діями фахівців, яким делеговані повноваження по просуванню бренду, повинен здійснюватися не час від часу, а регулярно, для досягнення найкращої взаємодії між усіма учасниками процесу.
4. Популярність = продажу
Далеко не завжди популярність бренду конвертується в реальну ефективність: збільшення продажів, природний приріст споживчої аудиторії. І якщо брендінг не приносить бажаного результату, варто або змінити принципи взаємодії з аудиторією, або і зовсім почати все спочатку.
5. Онлайн або оффлайн
Наважуючись на розвиток бренду в веб-просторі, варто орієнтуватися на цільову аудиторію. Саме таргінг підхід дозволяє зробити процес брендінгу найбільш ефективним. Зокрема, не варто прагнути до просування бренду за багатьма напрямками - досить вибрати один-два, в яких саме ваша інтернет-аудиторія представлена найбільш широко.
6. Блог як засіб просування
Створення корпоративного або бренд-блогу - важливий елемент брендінгу. Але його ведення вимагає певних зусиль. Зокрема, бренд-блог повинен регулярно оновлюватися, а його зміст не повинен носити виключно рекламний характер. Більш того, цікавий тематичний блог буде набагато ефективніше для просування бренду, ніж виключно рекламна сторінка, записи на якій ведуться безсистемно і не мають чіткого взаємозв'язку.
7. Відсутність брендінгу
Найбільша помилка для власника бізнесу, що розвивається - відсутність брендінгу. Не маючи чіткого позиціонування на ринку, товар або послугу неможливо ефективно продати. А компанія, яка не має ознак бренду, ніколи не буде виглядати хоч трохи впливовіше в бізнес-середовищі. Створюючи корпоративну репутацію і фірмовий стиль, можна домогтися багато чого. А позбавлений індивідуальності продукт ніколи не зацікавить аудиторію споживачів, що звикла до чіткого позиціонування бренду.