Погодьтеся, коли ви приходите у звичайний супермаркет, ви майже не помічаєте стилістичного оформлення магазину, як одягнений касир і у пакет якого кольору вам поклали товар. Зате ви чудово орієнтуєтеся у відділах супермаркету за великими вивісками БАКАЛІЯ, ТОВАРИ ДЛЯ ДОМУ, ФРУКТИ / ОВОЧІ, звертаєте увагу на цінники, особливо ті, що позначені ярликом «акція» і раді, коли вам вдається зловити консультанта і отримати досконалу консультацію. В інтернет-магазині діють приблизно ті ж правила, тому якщо ви власник онлайн-магазину або тільки плануєте відкрити свою справу, зверніть увагу на те, яким буде дизайн інтернет-магазину, на що найбільше слід звернути увагу ваших відвідувачів?
Звичайно, при створенні дизайна сайту майбутнього інтернет-магазину потрібно враховувати і ваш фірмовий стиль (за наявності такого), та бренди, які будуть представлені на сайті і тематику продукції в цілому. Однак не варто надто захоплюватися створенням «привабливого», «соковитого», «захоплюючого» (як люблять часом говорити наші клієнти) дизайну. У випадку інтернет-магазину на перше місце виходить юзабіліті, а головна його прикраса - товари.
Юзабіліті (від англ. «Usability») - дослівно «можливість використання», «здатність бути використаним», «корисність». Міжнародний стандарт ISO 9241-11 визначає юзабіліті як «ступінь, з якою продукт може бути використаний певними користувачами при певному контексті використання для досягнення певних цілей з належною ефективністю, продуктивністю та задоволеністю».
Наприклад, висота шапки сайту не повинна бути дуже високою. Навіть якщо вам захотілося розмістити у ній красиве зображення товару, так би мовити «у повний зріст», подумайте, деякі користувачі можуть переглядати ваш сайт через мобільний пристрій, планшет або маленький нетбук і дублююча висота шапки, яку доведеться щоразу прокручувати униз, щоб прочитати необхідну інформацію, буде дратувати ваших клієнтів.
Тому для головної сторінки ви можете передбачити одне оформлення, а для внутрішніх - дотримуватися інформаційного дизайну, де головною складовою будуть товари, опис, оформлення замовлення і т.д. Для мобільних же пристроїв варто передбачити спеціальну wap-версію для зручності ваших клієнтів.
Навіть якщо у вас на сайті є розділ контакти, обов'язково продублюйте їх у шапці сайту, щоб полегшити пошук і доступ до контактної інформації, тому що більшість користувачів як і раніше бажає зателефонувати і задати всі питання за телефоном. А тим, кому незручно з тієї чи іншої причини використовувати телефон (наприклад, співробітник на роботі і не може говорити вголос або номер телефону зайнятий) можуть написати у скайп, icq або на електронну пошту. Ви можете не знати, яким саме способом вашому клієнту зручно зв'язатися з вами, але ви можете запропонувати йому різні доступні варіанти і зробити їх «помітними» на сайті.
Також рекомендується звернути увагу і на кольорову гаму. Головне, щоб колір цінників, кнопки «купити» або «покласти у кошик», а також інших знакових елементів сайту був помітним, щоб не зливався з фоном і поєднувався із загальним кольоровим рішенням.
Взагалі кажучи, якщо провести порівняльний аналіз інтернет-магазинів, то можна виявити цілком певні закономірності. Шапка сайту, як правило, складається з логотипу магазину або бренду, можливо зі слоганом, контактів, кошика з короткою інформацією про кількість товару та тематичної картинки. Далі йдуть меню горизонтальне і (або) вертикальне, і, звичайно ж список товарів, це те, за чим і приходять користувачі до вашого сайту. І тут не потрібно «винаходити велосипед» і намагатися виділитися.
Подібна структура склалася виходячи з багаторічної практики роботи інтернет-магазинів і у тому, що вона одна і та ж на більшості сайтів - нічого страшного немає. Навпаки, користувачі звикли до неї, точно так само, як ми звикаємо до розташування відділів у великих супермаркетах, і вони можуть навіть з першого разу опинившись на сайті швидко знайти необхідну інформацію і зробити замовлення. Тому, якщо ви спантеличені розробкою дизайну інтернет-магазину, пам'ятайте, що головне завдання такого сайту полягає у продажах, тому, в першу чергу, він повинен бути зручним і зрозумілим, і тільки в другу чергу- гарним.
Уявіть ipad. Його форми прості і лаконічні. І випускається він тільки у двох кольорах: чорному та білому. А розрізняються лише за ціною, обсягом пам'яті та наявністю 3G. Нікому з розробників не прийде у голову прикрасити його квіточками або пофарбувати, наприклад, в жовтий. Звичайно, згодом, ви можете купити шкіряну обкладинку будь-якого кольору і фактури, але суть предмета від цього не зміниться і він не стане краще. Навпаки, уся сутність його закладена у початковому вигляді.