Завдання будь-якої друкарні - виготовлення сучасної, якісної та оригінальної друкованої продукції. Однак в умовах конкуренції і постійного впровадження нових технологій зберегти сильні позиції без використання інновацій неможливо. І ринок поліграфії - не виняток.
Саме тому наші фахівці уважно вивчають досвід, як українських поліграфістів, так і зарубіжних колег.
Чи є інші варіанти крім ламінування?
Про ламінування, тобто покритті друкованої продукції спеціальною, перш за все захисною плівкою, давно всім відомо. Однак останні кілька років широко впроваджуються технології, які в недалекому майбутньому повністю його замінять.
Мова йде про спеціальне лакування ультрафіолетовими лаками. Інакше дана технологія називається УФ-лакування. Крім ультрафіолетових лаків в поліграфії широко застосовуються офсетні лаки, а також технологія рідкого ламінування.
Технологія лакування досить проста. Основний склад такого лаку - акрилові смоли, які застигають виключно під вплив ультрафіолету. Власне, звідси і назва технології. Чорний список поганих клієнтів
Технологія досить молода, однак частка продукції, що випускається з її застосуванням, стрімко зростає. З урахуванням зростаючого попиту на подібну продукцію в Україні, доречно сказати кілька слів про переваги і недоліки даної технології.
Плюси і мінуси лакування друкованої продукції.
Впровадження технології лакування дозволяє вирішувати три досить непростих завдання:
- Лак, який використовується при нанесенні, під впливом ультрафіолетових променів миттєво твердне (подібний плюс дозволяє створювати практично будь-які зображення і візерунки без розмазування, розтікання і змішування лаку з іншими речовинами на поверхні поліграфічної продукції);
- Друкована продукція набуває благородний, і навіть в деяких випадках шикарний вигляд. Лак надає неймовірно насичений колір і здатний тонше передати гаму фарб і відтінків кожного кольору;
- Лак, що наноситься, виконує захисні функції (перешкоджає стиранню і не дозволяє виробу намокати).
Але головна перевага - це вартість продукції, при виробництві якої використовується УФ-лакування. За своєю якістю лакована друкована продукція перевершує ламіновану. Тоді як вартість одного прогону на порядок нижча. Тому впровадження даної технології несе величезні перспективи, а придбане обладнання досить швидко виправдає понесені витрати.
Чи є у лакування мінуси?
Як і у будь-який новинки, вони, безумовно, присутні. До речі про частину з них не було відомо заздалегідь, тому їх виявлення вимагало не один рік. Проте, головні з них (неприємний запах, агресивність лаку до зовнішнього середовища) поступово вдалося або мінімізувати, або зовсім усунути.