Папір має чотири основні параметри: щільність, матовість, білизну та прозорість. Комбінаціями цих характеристик технологами досягається незліченну кількість видів паперу для друку. Розглянемо найбільш популярні з них.
Крейдовий папір - найпоширеніший тип паперу в рекламній поліграфії. Поверхня цього паперу вкрита пастою, яка приховує волокна деревини. Крейдований папір гладкий, має дуже рівну поверхню для друку і високий показник білизни.
Папір з покриттям - папір зі спеціальною полімерною плівкою на поверхні, який може бути пофарбований в будь-який колір. Такий папір має високу здатність відбивати світло і кольор. Використовується у пресі обкладинок книг, папок і візиток.
Тиснений папір - папір з нанесенням рельєфного малюнка. Малюнок, що наноситься за допомогою спеціальної обробки на папір, може бути дуже різним: морозні візерунки, стебла льону, яєчна шкаралупа та інше. Цей вид паперу настільки популярний, що часто для доставки нової партії в поліграфію потрібне замовлення мікроавтобуса або вантажної машини.
Самоналіпний папір - папір з адгезійним шаром на своїй зворотному боці, що прикритий тонким папером, який легко знімається. Такий папір ділиться на крейдовий, папір з ефектом металу і прозорий. У більшості випадків самоналіпний папір йде на виготовлення етикеток і накліпок на тару для продуктів і стікерів на побутову техніку.
Папір, що самокопіюється - дозволяє відзняти копію з листа, написаного від руки, без використання паперу-«копірки». Для копіювання документа необхідний лише папір, що сам копіюється, може бути різних кольорів.
Картон - може володіти будь-якими характеристиками з перерахованих вище сортів паперу, але при цьому відрізняється більшою товщиною, вагою і жорсткістю.
Спеціальні сорти паперу - папір з включеннями різних матеріалів та структурною поверхнею. Такий папір може нагадувати тенгріс, фланель, кашемір і десятки інших відомих матеріалів. Використовується, в основному, у виготовленні представницьких візиток.